2009. január 24., szombat

Rengetegen kérdezték, miért akarok haza menni, miután befejeztem. Hát itt a legjobb érvem:
(bocs:)

2009. január 23., péntek

Idő pénz és Photoshop (shortcuts)

Gondolom, sok mindenkinek megvan, és könnyű hozzáférni, de azért hátha van, akinek jól jön. Mert ugye, ha már háromszor el kell ismételned egy műveletet, akkor azt már megéri megtanulni. Szóval itt a házifeladat(mac) és (PC).

2009. január 21., szerda

Meghívott előadók - Coltrane Curtis, a divatok teremtője

Az előadó teljes neve Coltrane Curtis, (Ecko, Epiphany alapító) egy nagyon értelmes ember, aki pont ebből él, meg abból, hogy meg tud embereket győzni arról, hogy igenis a bajusz meg a szemüveg lesz a divat.

Mai tanulság: "Bármit is csinálsz, képesnek kell lenned egy rendezvény teljes megszervezésére." (Hát igen, gondoljunk csak a Portorozra meg a magyar bulira.)

2009. január 19., hétfő

Meghívott előadók - Juan Morales és James Allen (Sapient)

Ez az előadás volt az eddigi leghasznosabb és legjobb. Ezek a palik nagyon tudják, mit csinálnak, és valahogy előbb mint mi.


De! szerencsére vezetnek egy blogot az iskola hallgatóinak, ahová minden, számukra érdekes dolgot és megfigyelést bejegyeznek. Ennek a blognak a titkos címe (dobpergés) http://digitalmas.blogspot.com/ , amit tényleg nagyon ajánlok és az előadást is, amire megéri 5 percet áldozni.


Mai tanulság: you have to be a great communicator and it's more important than talent

Brainstorming(óra) bemelegítő gyakorlat…

…vagyis hogyan írjunk figyelemfelkeltő headline-okat. Igazából ez egy verseny, amit a tanár (Jorge Murillo, DDB Alma) az első óráján adott. A feladat egy társkereső oldalon (ez itt a craiglist.org) feladni egy férfi keres nő hirdetést (szigorúan fénykép nélkül) amiket általában az egysoros fejlécük (headline-juk) ad el (persze a következő héten fordult a kocka, és nő keres férfi hirdetést is fel kellett adni). Szóval a verseny egyszerű: az nyer aki a legtöbb választ kapja. Kifejezetten szórakoztató feladat, nagyon ajánlom minden unatkozó kreatívnak.

Én amúgy a "túl sokáig őriztem, itt az idő, hogy elveszítsem"-re 27 választ kaptam, amivel a megtisztelő negyedik helyre sikerült befutnom.

2009. január 18., vasárnap

Na jó egy kis Miami...

Mivel nem szeretnék mindenkit csak szakmai dolgokkal fárasztani, néha majd megpróbálok Miami Beach életébe is betekintést adni. Mondjuk röviden kocsik, görkoris botoxozott vénasszonyok, luxustestű palik és a színpad hátterében egy hatalmas hotelgettó. De ehhez illusztrációként itt van pár fotóm.

De! akit tényleg érdekel nézze meg ezt a blogot amit egy fiatal fotós srác csinál nagyon magas színvonalon. Ő tudja mi Miami (nagyon jó képek).
http://www.miami-fever.com/

Te vagy a márka! Érted?!

Az iskola komoly energiát fektet abba, hogy megtanítsa a diákokat arra, hogy úgy tekintsenek magukra mint egy márkára amit el kell adni. Mindenben oda kell figyelnünk a minőségre, nem csak a feladatokban hanem a hétköznapi élet minden területén. Gépies hülyeségnek hangzik de sajnos rengeteg igazság van benne.
A végzősöknek van is egy ilyen órájuk- The brand called you. Majd ha nekem is lesz bővebben beszámolok róla addig, is itt egy cikk amit az egyik meghívott előadó írt a témáról. Indul a kutyavásár.

http://www.fastcompany.com/magazine/10/brandyou.html?page=0%2C0
(hosszú cikk de érdemes elolvasni)