2009. október 28., szerda

Meghívott előadók - Hattie Snider, Resource Manager, DraftFCB Chicago

Sokszor szóba kerül melyik ügynökségi rendszer működik a legjobban de általában mindegyik nagyon hasonló. Ez úgy tűnik tényleg más pl "The Wheel" és a "Creative Rumble". Nem biztos, hogy jó de nekik működik.

Mai tanulság:"…everybody in one room…"

Meghívott előadok - Nick Childs, VP Director of Content development, Grey New York

Őt még volt szerencsém látni és dolgoztunk is vele egy Charity Water non profit cég brief-jén. Ebben a videóban a One Show-n is sok kategóriában díjazott E_trade kampányról beszél, és arról milyen apróságokkal lehet megfogni a nézőket.

Mai tanulság:"…if a baby is puking it grabs you"

2009. október 27., kedd

Miért ne, és nem is értem miért nem…

… neveznek a magyar kreatívok (nem csak reklámban érdekeltek hanem akár, designban, fotóban vagy akármilyen vizuális kommunikációban) külföldi fesztiválokon?

Ez a poszt legyen egy nyílt levél hozzájuk. Így Ipar, Képző, Kisképző és akárki akármilyen iskolából. Leginkább az Iparon (MOME, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem) csodálkozom, legjobban azon hogy 2009-ben nincs egy tiszteséges webes képzésük. Tudom, hogy van egy két nemzetközi (inkább grafikai) fesztivál amin rendszeresen indulnak de ez még nagyon kevés, amikor annyi lehetőség van.
Persze sokszor drága a nevezési díj, de nagyon sok az ingyenes és a pénzdíjasok sem olyan vészesek (a legjobbaknak fizethetné az iskola).

És hát rengeteg előnye van:
- könnyebb lesz munkát szerezni (mert azért tudnak róluk Magyarországon is)
- emelkedik a színvonal (nem csak a magyar mezőnyhöz méred magad)
- ha esetleg külföldön akarsz dolgozni, szóba állnak veled
- hírnév az iskolának, neked
- gyakorolod hogyan érdemes valamit prezentálni, összeállítani

Tényleg azért írom ezeket mert látom, hogy nem kell olyan sok és otthonról is labdába lehet rúgni. Megvan minden hozzá.

Tehát itt vannak azok a fesztiválok amiken érdemes szerintem indulni:
(ebben az évben eddig csak a Young Guns ment le, vagyis még van egy hét hátra)
a többire még lehet nevezni.

YoungGuns:
Most lett új weboldaluk, egy csomó lehetőséggel. Ez pl. ingyenes, feltöltheted a portfóliódat és onnan a munkáidat automatikusan nevezheted a "YoungGuns of the Month" versenyre, minden hónapban ami szintén ingyenes és eléggé elismert. Ezenkívül persze van az éves nagy verseny aminek ahogy már írtam nagyon közel van a határideje, de azért érdemes "beregisztálni" és észben tartani.

D&AD:
Nagyon elismert nemzetközi (eredetileg angol fesztivál). Magas a színvonal minden kategóriában és ha még nem is nyersz de bekerülsz az évente megjelenő "könyvükbe" már megérte. Pár napja töltötték fel a 2010-es briefeket (feladatokat).
Be kell regisztrálni és már lehet is rajtuk dolgozni.

(Cannes) Future Lions:

Itt még nem él a 2010-es oldal ezért a Facebook oldalukat linkeltem be (amúgy majd futurelions.com lesz). Ez egy viszonylag újabb fesztivál ami a rangos Cannes reklámfesztivál része és eddig a New York-i AKQA nevű ügynökség szervezte.
Célja olyan reklám vagy bármilyen kommunikációs ötletek "kitalálása"/kreálása amik korábban nem léteztek. Akik ezt megnyerik azok könnyen bárhol elhelyezkedhetnek és kb. közelharcolnak értük a cégek (leginkább interaktív ügynökségek). Itt van példának az egyik ez évi nyertes.

Fortum Active from Gustav Johansson on Vimeo.



Lürzer's Archive student Contest:


Ez a Magyarországon is jól ismert 1984-ben alapított magazinnak a saját diák fesztiválja amiknek a nyertesei bekerülnek a magazinba és a legjobb még valami pénzdíjat is meg gyakorlati lehetőséget kap. Sőt most indítottak egy ösztöndíj rendszert aminek az éves nyertesének finnanszírozzák a tanulmányait a Miami Ad Schoolban (hát és ez azért nem rossz:). Az ő oldalukra is van lehetőség feltölteni a portfoliódat. Azt hiszem itt valamenyit fizetni kell de ez nem is biztos (én kaptam egy "usert" mert segítettem zsűrizni magyar illusztátorokat - igazából csak ajánlani jókat - a 200 legjobb Illusztrátor kiadványukba , ők kértek fel haha).
A mostani 25 éves borító pályázatukat két iskolatárs nyerte ezzel a tervvel.


One Show College Competition:

Ez a "nagy" proffeszionális One Shownak a diák részlege, ahonnan például a fejvadászok leggyakrabban szednek össze fiatalokat. Ezt volt szerencsém nekem is tapasztalni ebben az évben NY-ban. Itt van nevezési díj de elég sokat is lehet nyerni.

Álatlában online videó pályázatok:
Erre a legjobb site-ot (szerintem) linkeltem. ezek nem is annyira hírnévre vagy dícsőségre mintsem pénzre mennek. Arccal a kaszának.

Szóval ez a poszt hosszúra sikerült de remélem elindít valamit vagy valakit.
A világ kicsi és rengeteg lehetőség van.

2009. október 26., hétfő

Befutott Miami Ad School-sok

Gondoltam utána járok, hol vannak és mit csinálnak a már végzett diákok és persze, hogy mennyire sikeresek. Így találtam rá a mára már legendás (pár éve végzett) Menno Kluinra (jelenleg Y&R).
Aki kb 4 éve végzett a Hamburgi iskolában és eredetileg holland származású. Volt már "Dutch Talent of the Year", "German Student of the Year", "top-five graduate" Adweek rangsora alapján, "International Student Young Gun of the Year", "International Student of the Year" Lürzer's Archiv alapján.
Miután végzett Saatchi New York-ban kezdett ahol az első két évben nyert 9 oroszlánt és a Creativity magazin alapján ő lett a "Most Awarded Art Director" 2007-ben.

Szóval ő kétségtelenül a kiemelkedően tehetségesek közé tartozik. És sok munkáját szerintem mindannyian ismerjük ha nem is tudtuk, hogy ő követte el.
Diákként (sulis melók):

Már alkalmazottként: