2010. augusztus 30., hétfő

San Francisco ügynökség körkép: Pereira & O’Dell


Gondoltam, mivel rengeteg új ügynökség nyílt az utóbbi időben, és én sem ismertem az összeset, mielőtt idejöttem, írok róluk egy kicsit. Főleg azért, mert örült tempóban nőnek, és hamarosan (talán ez már meg is történt) berobbannak a nemzetközi szakmába.

Így akiknek szerintem erre a legnagyobb esélye van az a Pereira & O’Dell.
Pár emberrel indultak 2008-ban. Mára már 100 fő fölött járnak, és éppen most nyitják a New York-i irodájukat. Sikerült olyan ügyfeleket megszerezniük, mint Lego, Corona sör (nálunk Coronita - nem tudom miért amúgy), Ubisoft - az egyik legnagyobb videójátékgyártó, Muscle Milk (nagyon nagy ügyfél Amerikában), CODA - egy egy új elektromos autómárka most vezetik be, és nemrég nyerték meg a MySpace-t (aminek a megmentése egy elég nagy kihívás lesz) és még sok kisebbet.

A cég alapító és névadói,

PJ Pereira (jobbra): 20 éves reklám és technológiai tapasztalattal olyan cégek alapításán és felfutattásában vett rész, mint az AKQA (egyik alapító) vagy az AgencyClick. Volt már zsűrielnök Cannes-ban és több nagy nemzetközi fesztiválon.

Andrew O'Dell: szintén az egyik AKQA alapító, emelett még olyan cégek alapításában és vezetésében vett részt min a CARAT és a Lot21.

Egy másik komoly név az ügynökségen Kash Sree, akivel volt szerencsém egy projekten dolgozni még Miamiban. Ő TBWA globál kreatívigazgatói posztjától vált meg, hogy csatlakozzon hozzájuk. Ő megjárt szinte minden ügynökséget és megnyert mindent ami megnyerhető, olyan ügynökségek kreatívigazgatója volt mint BBH New York, Wieden and Kennedy, DDB vagy Leo Burnett. Nagyon segítőkész volt és barátságos velünk, minden hülye email-ünkre válaszolt.
Ő vezeti majd a New York-i irodát.

Néhány munka tőlük:

Muscle Milk Sexy Pilgrim Case Study from Pereira O'Dell on Vimeo.



LEGO CL!CK Case Study from Pereira O'Dell on Vimeo.



University of Phoenix - Thought Leadership from Pereira O'Dell on Vimeo.



Ami még nagyon szimpatikus velük kapcsolatban, hogy rengeteg kisebb projektjük van, amik érdekesek és ügyesen rajtuk tartja a szakma figyelmét.

Ilyen a pl a Naknek ötletük. Az ügynökség egy részét kihelyezték Alaszkába, egy halászhajóra ahol halászként is dolgozniuk kellett a munkatársaknak.
http://pereiraodell.com/alaska/


Vagy egyszerűen az, hogy az ügynökség megvette az épületük melletti bárt (nagyon régi védett épület), ahol egy koncerteket és reklámos bulikat tartanak, amellett, hogy tökéletes megbeszélésekre is.

Az utolsó ilyen koncerten én is ot voltam és nagyon tetszett. Becsületkassza (a teljes bevétel egy helyi iskolának megy adományként) van és mindig egy éppen felfutóbán lévő zenekar játszik.
Így én a Aloe Blacc-et láttam ott a „How to make it in America” főcímzenéjének szerzőjét).