2010. július 31., szombat

Ma kezdtem. Mi is a Goodby Silverstein?

Ezzel a poszttal megpróbálom bemutatni ezt a nálunk talán nem annyira ismert céget.
A céget Jeff Goodby és Rich Silverstein (előtte a Rolling Stones magazin egyik művészeti vezetője volt) alapította 1983-ban. 6 éven belül már az év ügynöskége voltak az Egyesült Államokban, mára már több mint 600-an dolgoznak a cégnél. Nemrég nyerték meg a Chevrolet márkát (állítólag ez egy 300 millió dolláros szerződés), de a nagyobb ügyfeleik közé tartozik még a Yahoo, Hewlett Packard, Nintendo, Sprint (ez egyik legnagyobb amerikai telekommunikációs cég), NBA, Adobe, Frito Lay/Doritos, Haagen-Dazs, Comcast…
Egy-két elismerés amit az utóbbi időben nyertek el:
"Az évtized ügynöksége" Adweek 2009
"Az év ügynöksége" Media Magazine 2009
"Az év interaktív ügynöksége" Art Directors Club 2009
"Az év interaktív ügynöksége" One Club 2009
Nagyon sok "reklámrocksztár" dolgozik itt (majd róluk is írok egy-egy posztot), és úgy tűnik nagyon nagy a hajtás meg a verseny (a szakmában az itt dolgozókat a reklámszakma tengerészgyalogosainak hívják), de ennek ellenére családiasnak mondható a hangulat és mindenki nagyon kedves volt eddig. :) Meglepő, hogy bevittek bemutatni Jeff Goodby-nak is aki tényleg nagyon kedvesen és érdeklődően beszélgetett el velem (nem intézte el egy "Hello, welcome on board"-dal).

Állítólag két dolognak köszönheti az ügynökség a sikereit. Az egyik az az „alkalmazási technikájuk” (nagyon jó társaság dolgozik itt már az elejétől kezdve, és mindig ide tudták csábítani az új tehetségeket), a másik pedig, hogy folyamatosan adaptálták az új technikákat (ők igazán képesek voltak integrálni az új digitális lehetőségeket a tradicionális kampányokkal).

Csatolok pár általuk készített kampányt/munkát, de érdemes további megnézni a többit is a weboldalukon.


Nintendo Wii, Wario, Youtube take over

Ők készítették a mára már legendás Got Milk kampányt is:

2010. július 25., vasárnap

Helló Goodby Silverstein, helló San Francisco


Még két hónappal ezelőtt az egyik "portfolio review-on" figyelt fel ránk a Goodby egyik fejvadásza (az egyik cégalapító, Linda Harless), aztán nem sokkal utána elő is állt egy nagyon jó ajánlattal. Így könnyes búcsút vettünk New Yorktól és a Saatchi-s ajánlatunktól, és átrepültünk a nyugati partra. Mivel nekem van még egy negyedévem hátra (portfolió negyedév), így egyszerre fogok dolgozni és esténként iskolába járni (szerencsére, mivel szakmabeliek tanítanak, így az összes óra munkaidő előtt vagy után van, meg persze az is szerencse, hogy itt San Franciscoban is van Miami Ad School). Péternek (Peter Megler) szövegíró pajtimnak is lenne még egy negyedéve, de ő úgy döntött, hogy kiszáll, mivel neki csak egy jó állás megszerzése volt a célja.

Szóval én már két hete itt vagyok, és nagyon tetszik a város. Lényegesen kisebb mint New York, de zöldebb, lankásabb és sokkal emberléptékűbb.

Az iskola épülete is szép, és egészen jó óráim vannak. Pl. Joel Kaplan-nal aki többek között a Whopper Sacrifice ötletgazdája.

Itt egy videó az iskoláról, és következő poszttal pedig a Goodby Silverstein-t szeretném bemutatni.