2010. augusztus 12., csütörtök

Akitől sokat tanulhatok a Goodby-nál: Erik Vervroegen

Nagyon örültem, amikor kiderült, hogy Erik (nekem már csak Erik) :) is a Goodby-nál van, annak meg még jobban, hogy rögtön az első héten sikerült dolgoznom vele az új AIDES-kampányon.

Röviden róla: Belgiumban kezdte art director-ként, mára az egyik, ha nem a legdíjazottabb kreatív a szakmában több mint 70 Cannes oroszlánnal (neki és a brazil Marcello Serpa-nak (76) van a legtöbb) meg persze rengeteg más szobrocskája is. Pont emiatt sok kritika is érte az utóbbi időben. Sokan azzal vádolják, hogy ezek a nyertes reklámok soha nem futottak vagyis nem voltak élesek (scam-ek), ami valószínűleg sok esetben igaz. DE őszintén szólva sokaknak még így „csalással” sem sikerül ilyen minőségű munkát produkálnia. Ide a Goodby-hoz a TBWA párizsi irodájából igazolt át, ahol Executive Creative Director volt, és az ő vezetése alatt 3-szor lett az iroda az év ügynöksége Cannes-ban.

Állítólag amiatt igazolt át a Goodby-hoz (a világ egyik leginnovatívabbnak mondott ügynökségéhez), mert szeretett volna nyitni a digitális és online reklámozás felé (eddig szinte csak tradicionális munkái voltak). Eddig nagyon nyugodt és segítőkész volt. Olyasmi mint valami karate mester (állítólag valóban évek óta űz küzdősportokat). Nagyon vizuálisan gondolkozik, egyszerű és jól illusztrálható ötleteket keres.

Ezek a fő sarokpontjai (ezt egy korábbi cikkben találtam róla):
- a ceruza/filc ereje (csak ha már minden ki van találva, ülj le a gép elé)
- legyen a lehető legrealisztikusabb a kép (perspektíva, helyszín, ruhák stb.)
- legyen tökéletes a layout: ne hagyjunk helyet a fotós/rendező meg az ügyfél ötleteinek
(minden legyen előre megtervezve kitalálva)
- minden verziót fotóztassunk/forgatassunk le. Utólag ezek pótolhatatlanok.
- és persze minden képet/felvételt kérjünk el és jutassunk el az utómunkát végzőknek.
- ha a kompozíció rendben van akkor nagyon fontos, hogy a színek és a fényelés is hozzáadjon az ötlethez ne pedig akadályozza annak megértését.
- a végső layoutnál se próbáljunk olyan betűtípust vagy szöveget ráerőltetni a képre, ami csak
összezavarná azt.

Ezek a pontok persze nagyon egyértelműnek tűnnek, de mégis hasznos őket néha felidézni.


Nincsenek megjegyzések: