2009. február 4., szerda

Bevezetés a stratégiai tervezésbe

Szerintem ez az egyik alapvető hiányossága (jó stratégia) a kreatívok nagy részének, például nekem is. És a kreatív munka is igazából már itt elkezdődik, sőt!Ez a videó a tanár Stephen Conley (Young and Rubicam Miami, vezető stratégia tervező, aki hogyha ránézek mindig eszembe jut, hogy Amerikában vagyok) bevezető (ppt) előadása. Aki otthonosan mozog a témában annak biztos, hogy unalmas de nagyon hasznos dolgok vannak benne, meg egy két jó példa.

Pl. a fülbevalós a "branding" jelentőségéről: Ajándékba adsz valakinek egy gyönyörű (nem értek az ékszerekhez, soha nem volt aranynyakláncom és pecsétgyürűt sem kaptam érettségire, bocs) fehér arany smaragdos fülbevalót, és amikor megkérdezi, azt mondod, hogy a Vörösmarty téri ékszer üzletben vetted - "Húúú".
De mi van ha azt mondod, hogy a Tesco akciós ékszer részlegén? - "Kösz tök jó"
Pedig ugyanaz az ékszer ugyanannyiba került (tegyük fel), és mégis teljesen másképpen hat.

4 megjegyzés:

Ann Soos írta...

Nagyon jó kis anyag, lényegre törő. Ezt valóban sok helyen tanítják, ám sztem munkatapasztalat nélkül nehéz hova tenni. Gyakorló marketingesek nemzetközi tréningjén is leadták nekünk, állat jól ott is, valahogy másképp jön le szakiktól, mint a fősulin... Nekem talán úgy áll össze a fejemben, hogy a legfontosabb a brandingben az a különbség, ami a terméket az összes többitől megkülönbözteti (példánál maradva: Te tudod, mi különbözteti meg a Tiffanyt a Barakatól vagy a Bulgaritól?) és ez után építed a többit. Az összes többi közül a stratégiát imádom a legjobban, a kivitelezést nem is... :)

Márton Jedlicska írta...

Hát pedig a kettő egymás nélkül nem sokat ér :)

Zolifu írta...

De mindegy is, úgy is a Te vállad veregetik :))

Márton Jedlicska írta...

Majd a kreatívok meghívnak egy sörre:)