2009. március 1., vasárnap

Könyvajánló

Bevezetés a stratégiába órán mindenki kapott egy-egy könyvet amiből aztán egy 15 perces előadást kellett tartania. Az előadások egész jól sikerültek és olyan könyvekről is hallottam amiket biztos, hogy nem olvastam volna el, és sok olyanról amiket az előadás után biztos, hogy elszeretnék. Szóval azt kell mondjam, hogy ennek lenne értelme ügynökségeken is (egy kis szakmázás) és sokat segítene képbe kerülni meg új dolgokról hallani ("Na persze este fél tíz van és még 25 layoutot kell összeraknom és még olvassak is, a f....!!!" – szóval tudom, hogy naívan hangzik de van értelme).
Én ezt a könyvet kaptam ami nagyon tetszett és ajánlom minden reklámosnak aki büszke akar lenni arra amit csinál. Kicsit egy reklám/művészet történet könyvnek is tekinthető okos párhuzamokkal szóval érdemes elolvasni. Nem tudom van e belőle magyar fordítás, de az angolt itt meg lehet rendelni és talán ezt nem nyúlják le az IPodos postások?
http://www.amazon.com/Twenty-That-Shook-World-Groundbreaking/dp/0609807234/ref=sr_1_35?ie=UTF8&s=books&qid=1235972630&sr=8-35


A sajátomon kívül szerintem ezeket érdemes még elolvasni.

Dan Heath - Made to Stick – Why some ideas survive and others die

Nagyon sok érdekes technika van benne és jó (nemcsak reklámos) példák
http://www.amazon.com/Made-Stick-Ideas-Survive-Others/dp/1400064287/ref=pd_sim_b_1

Tom Himpe – Advertising is dead - Long live advertising

Nagyon jó példák leginkább "ambient" megoldások és miután átlapoztam tényleg úgy éreztem, hogy "hú mennyi lehetőség lehet még"
http://www.amazon.com/Advertising-Dead-Long-Live/dp/0500286876/ref=sr_1_21?ie=UTF8&s=books&qid=1235975321&sr=1-21


Malcolm Gladwell – The tipping point: How little things can make a big difference

Erről a könyvről már több helyről hallottam és az előadás is jó volt.
http://www.amazon.com/Tipping-Point-Little-Things-Difference/dp/0316346624/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1235976473&sr=1-1
Ebből találtam magyar fordítást (egy van a bookline-on, hajrá)
http://bookline.hu/product/home!execute.action?type=22&_v=Gladwell_Malcolm_Fordulopont_Ahol_a_kis_kulonbsegekbol_nagy_valtozas_lesz&id=56372

Marty Neumer – The brand gap
Nagyon okos kis könyv, kicsit egy összefoglalója az összes okoskodó reklámos könyvnek nagyon jó ábrákkal. Ajánlott prezentációk előtt tíz perccel.
http://www.amazon.com/Brand-Gap-Expanded-Marty-Neumeier/dp/0321348109/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1235977384&sr=1-1
(részesedést kérek majd az amazon-tól)

2 megjegyzés:

Annamária írta...

kösssziiii..szuperjól jöttek ezek most:)

siraly írta...

Megvan a könyv a BL-ból, köszi az infót! Remélem jó kis esti olvasmány lesz.